Kerkelijk Bureau (oostzijde Zuiderkerk)
De Drift 46, 9203 GH Drachten

T: (0512) 53 99 46
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
Website Drachten: www.pgdrachten.nl

Openingstijden Kerkelijk Bureau

Woensdag en Donderdag van 10.00 - 14.00 uur.

(maandag, dinsdag en vrijdags gesloten)

Medewerkers:
Dhr. J.W. Offinga
Mevr. A. Hoekstra-de Haan
Mevr. F. Steringa
Mevr. T. Dijkstra-Kloosterman

Protestantse Gemeente Drachten Maart 2018
Algemene Kerkenraad
Scriba: p/a Kerkelijk Bureau
De Drift 46
9203 GH Drachten
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kerkdienstroostercommissie
Centraal aanspreekpunt:
Dhr. J. Schoonhoven
T: 0629260162, E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
Wijzigingen in het preekrooster dient u hier door te geven.
Op de website van de Oase wordt ook een (niet altijd actueel) kerkdienstenrooster gepubliceerd.

Collectebonnencollectebonnengb
Collectebonnen zijn verkrijgbaar in kaarten van:
€10,00; 40 bonnen van €0,25
€20,00; 40 bonnen van €0,50
€25,00; 25 bonnen van €1,00
€50,00; 25 bonnen van €2,00

De collectebonnen zijn bij voorkeur te bestellen op de website: www.pgdrachten.nl

Wanneer u dit voor de eerste keer doet, wordt u gevraagd eerst een account aan te maken.
De rest wijst zich vanzelf. Het registratienummer hoeft niet ingevuld te worden. De betaling gaat door middel van Ideal via uw eigen bank. U krijgt de bonnen daarna thuis bezorgd.
Bij het Kerkelijk Bureau kunnen ook bonnen worden afgehaald waarbij u voor de betaling een eenmalige machtiging afgeeft. Via Ideal vóór woensdag 24.00 uur besteld worden ze op donderdag bij u bezorgd.
Het bestellen en betalen van collectebonnen via Ideal is het meest efficiënt. Heeft u vragen of hulp nodig dan kunt u bellen met de vrijwilligers van het kerkelijk bureau zij kunnen uitleggen hoe het werkt.

Rekeningen en Automatische incasso
Rekeningen 
Protestantse Gemeente te Drachten 

IBAN: NL35FVLB069.97.43.516 ten name van de Prot. Gem. te Drachten
Wilt u in de omschrijving de bestemming vermelden: Vaste vrijwillige bijdragen/Solidariteitskas/Vrijwillige bijdrage Geandewei/abonnement /Giften/Collectebonnen/De Schakel/Evangelisatie.

Centrale Diaconie Drachten
IBAN: NL67FVLB069.96.41.381 t.n.v. Diaconie-ZWO o.v.v. bestemming van uw gift.

Automatische incasso
Onze gemeente gebruikt incasso’s bij de bijdrage voor:
-de vrijwillige bijdrage (actie kerkbalans)
-de Geandewei
-de Solidariteitskas
Bij deze incasso’s is de datum van incasseren steeds de 25e van de maand of de eerst daarop volgende werkdag. De incassant-ID van de Protestantse Gemeente te Drachten is NL27ZZZ302584829123
De CDD (Centrale Diaconie Drachten) gebruikt incasso’s voor:
-Diaconie
-ZWO
-Kerkradio
Bij deze incasso is de datum van incasseren steeds de 15e van de maand of de eerst daarop volgende werkdag.
De Incassant-ID van de CDD is NL58ZZZ302584823230.

Als kerklid hoeft u niets te doen, alles is voor u geregeld.

Diversen
Help de administratie van de kerk
Berichten van verhuizing, overlijden, verbintenis en scheiding worden ontvangen van de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Uitzondering hierop zijn de gemeenteleden met een SILA-bezwaar.
Geboorten worden niet door de GBA doorgegeven. Dit moet u zelf doorgeven aan het Kerkelijk Bureau.
Een kerkelijk huwelijk dient u ook zelf door te geven aan het Kerkelijk Bureau.

Kerkblad Geandewei
De adviesprijs voor een vrijwillige bijdrage aan de Geandewei is € 27,50
Zie ook speciale map over kerkblad Geandewei

Kopieerwerk
Kopieerwerk vóór woensdag gemaild naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of in de brievenbus (De Drift 46) ligt op donderdag tussen 11.00- 14.00 uur klaar.

Regelmatig wordt drukwerk aangeleverd in de vorm van een boekje of liturgie. Om dit goed te kunnen verwerken zijn een aantal criteria van toepassing. 
Graag aanleveren in Word of PDF. Formaat A4, Lettertype Arial, Times New Roman of Calibri, lettergrootte 16. Het drukwerk wordt gevouwen en geniet. U blijft zelf verantwoordelijk voor inhoud en eventuele (type)fouten.
Wilt u uw naam, telefoonnummer en betreffende wijk of organisatie vermelden s.v.p.

Wat te doen bij geboorte, doop, huwelijk, jubileum, ziekte, verhuizen en overlijden.
In onze gemeente leven we graag mee in blijde en droeve tijden. Wilt u uw wijkouderling of sectie op de hoogte houden bij een geboorte, jubileum, ziekte en overlijden? Hartelijk dank alvast.

Bij opname in het ziekenhuis…
Als in het ziekenhuis bezoek zou willen van uw wijkpastor of ouderling, laat ons dat dan op één of andere manier weten.

Trouwen…
Wilt u uw huwelijk kerkelijk laten bevestigen? Neem dan ruimschoots van te voren contact op met de predikant van uw keuze. Leg eerst met hem of haar een datum vast en bespreek pas daarna (bijvoorbeeld!) de zaal en de muziek...
Er is een uitvoerige handleiding beschikbaar voor a.s. bruidsparen, waarin uitleg wordt gegeven over de kerkelijke bevestiging van het huwelijk, de gang van zaken, en een handige check-list.

Dopen…
Samen met de ouders bereidt de predikant een doopdienst voor. Om dat goed te kunnen doen wordt het aantal dopelingen beperkt tot vijf. Zijn er meer aangemeld, dan wordt in overleg met
predikanten en ouders naar een andere mogelijkheid gezocht.
Om eerst met elkaar te praten over de doop van je kind, en ter voorbereiding van het gesprek met de predikant, is er een boekje beschikbaar dat wordt aangeboden aan de ouders wanneer de wijkpredikant, het sectieteam of het kerkelijk bureau een geboortekaartje ontvangt. De tekst van dit boekje kunt u ook (in iets gewijzigde vorm) lezen op deze website.

Overlijden…
Bij het overlijden van een naaste moet er meestal veel op korte termijn geregeld worden. Wie moeten er benaderd worden? Hoe bereiken we de kerk? Waar moeten we aan denken? Om u hierbij in de eerste ogenblikken na een overlijden van dienst te zijn hebben we een handleiding voor u opgesteld. Ook kunt u hier suggesties en materiaal vinden voor het vervolg: de invulling en vormgeving van de afscheidsdienst.

Persoonlijke veranderingen...
Het is belangrijk de kerkelijke administratie goed bij te houden. Wilt u daarom adreswijzigingen, berichten van overlijden, geboorte, huwelijk en echtscheiding doorgeven aan het
kerkelijk bureau?

Mutaties
Wilt u uw mutaties niet in het kerkblad meldt dit dan vroegtijdig bij uw ouderling of sectie.

Collectebonnen

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com